Penggunaan Basic Calculator


Baru baru ini selepas saya ingin menghitung sesuatu benda dan menggunakan basic calculator barulah saya menyedari banyak yang saya dah terlupa tentang fungsi asas calculator ni.belum lagi pakai scientific calculator yang last pakai masa belajar add math dulu.Saya rasa ramai yang senasib dengan saya.Ok..sekarang kita ulangi balik pembelajaran sekolah rendah ye..

Penggunaan M+,M-,MC,MR,didalam Basic Computer

M+
fungsi ini adalah bertujuan untuk menyimpan memori tambah
contohnya anda mempunyai angka 32,45,57,58 untuk ditambah
caranya;
taip 32,tekan butang M+,45,M+,57,M+,58,M+

MR
Fungsi ini adalah untuk mengetahui nilai campuran M+ tersebut,tekan MR akan keluarkan keputusannya

M-
Fungsi ini adalah berlawanan dengan dengan M+,jika anda ingin menolak sesuatu angka dari memori

MC
Fungsi ini adalah untuk clearkan memori nya.tekan butang 0 dan tekan MC,memori akan jadi 0.
0 Responses

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
  • My Ebook

    My Ebook
    Komputer - Shortcut,Tips dan Tricks

    Dapatkan Ebook berguna ini untuk panduan dan rujukan anda.Ebook 60 Mukasurat penuh dengan panduan bergambar ini dijual dengan harga promosi RM15.00. Sila layari link ini untuk mengetahui kandungannya secara lengkap dan cara pembayaran.Sila email kepada aura3_biz@yahoo.com untuk pembayaran.ataupun sms ke 0196633423.

    pembayaran boleh dilakukan melalui bank transfer ;
    Maybank & Public Bank


  • Yahoo Mesengger

    Online

    Followers